Marketing mellnylsok, nem csak kicsi haznkban
McDonald:
A McDonald konszern nemrg csodt mondott Japnban az egyik reklm kampnyval.
Ennek oka a konszern kabala-figurja volt, a Ronnie-McDonald bohc, aki fehrre sminkelt arccal lp fel. Japnban azonban a fehrre sminkelt arc a hall szimbluma.
Coca-Cola:
A Coca-Cola megcsszott Spanyolorszgban a 2-literes veg bevezetsvel. Senki nem gondolt arra, hogy a spanyol hztartsokban csak kisebb htk vannak, amiben a 2-literes flakonok nem frnek el.
Electrolux:
Egy svd nyelvrl angolra fordtott hrdets koreai jsgban megjelent szvege gy szlt: "Semmi nem nagyobb szvs mint egy Elektrolux-porszv". (Nothing sucks more?)
Amerikai mosporgyrt:
A 80-as vek kzepn egy amerikai mosporgyrt kpes hirdetst jelentetett meg. A kpen baloldalt egy halom szennyes ruha lthat, kzpen a reklmozott termk, jobboldalt pedig a szpen tisztra mosott, kivasalt, egymsra rakott ruhanem. Amire azonban senki sem gondolt: az arabok jobbrl balra olvasnak. A termkrtkests teljesen befuccsolt.
Bbitel:
Afrikban prblta eladni a bbitelgyrt cg, a termkt, az vegen egy vigyori szke kisbaba kpe van.
Afrikban csak kevesen tudnak olvasni, a konzerveken pp ezrt a benne tallhat tel kpe van. |